Donc en clair, la production est raménée à 1250 exemplaires car Porsche n'a pas obtenu de dérogation pour la nouvelle legislation sur les airbags aux USA qui les obligent à modifier la voiture trop profondément. Il est moins onéreux de ne simplement pas produire les modèles.ben in lj a écrit :Carrera GT – Reduction of production figures to 1,250 units
· The planned production ceiling for the Carrera GT shall be reduced from 1,500 to 1,250 units or a 17% decrease. The supply to North America was also adjusted accordingly.
· The reason for this measure is connected with the current legal position in the United States, the Carrera GT's main sales market. The new legislation on the smart airbag (valid from September 1, 2005) would require a level of investment in the remaining 250 Carrera GT models that runs into millions and is therefore not economically viable.
· Redistribution of the remaining Carrera GT models to other markets is not possible, since the distribution quota for these markets cannot be increased retrospectively. Porsche does not wish to disappoint its customers by not offering them the promised exclusivity of their cars in the individual markets.
Cela ne concerne donc que les USA.
Les 250 exemplaires ne seront pas redistribués sur d'autres pays car chaque pays a un quota de voiture "achetables" ce qui en fait l'exclusivité, et donc Porsche ne veut pas décevoir les clients qui se sont portés acquéreur aussi en partie parce qu'il n'y avait qu'un nombre précis de voitures disponibles. Augmenter ce nombre pourrait décevoir ces clients là et nuire au futur.
Bref, tout le monde les veut ces 250 caisses, mais personne ne les aura!
Si c'est pas du marketing bien ficelé ça...
A+